Οι υποψήφιοι σπουδαστές προετοιμάζονται ατομικά για τις εξετάσεις εισαγωγής τους σε Μουσικό Γυμνάσιο ώστε να καλυφθεί όλη η εξεταστέα ύλη και να εξοικειωθούν με τη διαδικασία των εξετάσεων.
Τα θέματα των εξετάσεων σχετίζονται με τη φωνητική, τη ρυθμική και την ακουστική αντίληψη-ικανότητα:
Ο μαθητής καλείται να τραγουδήσει τραγούδι της επιλογής του, το οποίο έχει προετοιμάσει. Θα του ζητηθεί να το τραγουδήσει ξανά σε μεταφορά σε κοντινό τόνο (transporto).
Ο μαθητής καλείται να συνοδεύσει ρυθμικά το τραγούδι της επιλογής του, κτυπώντας παλαμάκια.
Ο μαθητής καλείται να επαναλάβει, κτυπώντας παλαμάκια, ρυθμικά μοτίβα που δίνονται από τα μέλη της επιτροπής.
Ο μαθητής καλείται να διακρίνει και να δείξει, με αντίστοιχη κίνηση του χεριού του προς τα πάνω ή προς τα κάτω, τη μεταβολή προς τα πάνω ή προς τα κάτω αντίστοιχα του τονικού ύψους του ήχου.
Ο μαθητής καλείται να επαναλάβει σε ξυλόφωνο ή μεταλλόφωνο μία σύντομη μελωδία (4-5 νότες) που θα ακούσει από ένα πιάνο.
Ο μαθητής καλείται, μέσα από ηχογραφημένα μουσικά αποσπάσματα, να αναγνωρίσει: α) τον αριθμό επαναλήψεων ενός σύντομου και χαρακτηριστικού μουσικού θέματος κατά την ακρόαση ενός μουσικού κομματιού, β) τις βασικές κατηγορίες οργάνων (έγχορδα, πνευστά, κρουστά), γ) το σύνολο των μουσικών οργάνων που ακούγονται σε ένα μουσικό κομμάτι και δ) τo ύφος χαρακτηριστικών και σύντομων μουσικών κομματιών.
Ο μαθητής προαιρετικά μπορεί να εξεταστεί και σε ένα μουσικό όργανο επιπέδου Κατωτέρας με ένα ολιγόλεπτο μουσικό έργο της επιλογής του.
Διδάσκων: Κωσταντίνος Εκίζογλου