Ο ήχος που ακούμε αποτελεί το βασικό ακουστικό ερέθισμα που ξεκινά και δέχεται ένα παιδί από την εμβρυική του ηλικία. Βάση του ήχου ανταποκρίνεται και ανάλογα αντιδρά, χρησιμοποιώντας το νευρικό του και το μυϊκό του σύστημα. Η μουσική περιλαμβάνει πολλούς διαφορετικούς ήχους ρυθμικά και αρμονικά συνδεδεμένους και η κίνηση που μπορεί να εκφραστεί από την ακρόαση αυτών εκδηλώνει τον πνευματικό και ψυχικό κόσμο του παιδιού.
Η μουσικοκινητική αγωγή χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως η κίνηση, η ακρόαση, ο ρυθμός, ο λόγος, το τραγούδι, η φωνή και τα μουσικά όργανα συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη ενός παιδιού και συγκεκριμένα στην κινητική (σώμα), στην γνωστική (πνεύμα) και στην συναισθηματική (ψυχή) του ανάπτυξη. Μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες στοχεύει στην αφύπνιση των κινητικών εκφραστικών ικανοτήτων και στην προαγωγή τους σε δεξιότητες, στη βελτίωση των φυσικών και αντιληπτικών ικανοτήτων και στον καλύτερο νευρομυϊκό συντονισμό.
Τα μαθήματα χωρίζονται σε ενότητες που η κάθε μια έχει τις δικές της δραστηριότητες. Κάθε ενότητα χρησιμοποιεί τα παρακάτω στοιχεία της μουσικοκινητικής αγωγής:
- Την κίνηση (ψυχοκινητική και αυτοσχεδιασμός)
- Τα μουσικά όργανα (εκτέλεση και αυτοσχεδιασμός)
- Την ακρόαση (ακουστική αντίληψη)
- Το τραγούδι (ανθρώπινο μουσικό όργανο-φωνή)
- Ανάγνωση και γραφή (οπτική αντίληψη)
Επιπλέον τα μαθήματα περιλαμβάνουν και παρακολούθηση μουσικών και χορευτικών βίντεο από διάφορες εποχές και χώρες. Θα προβληθούν τα είδη των μουσικών οργάνων και ο τρόπος παραγωγής τους και θα γίνει μιμητική ενορχήστρωση έργων μουσικών συνθετών. Επίσης θα παρουσιαστούν τα είδη και βήματα του χορού και παραδοσιακοί χοροί από όλο τον κόσμο και θα αναπαρασταθούν κινητικά με μίμηση.
Η εισαγωγή της μουσικοκινητικής αγωγής στην εκπαίδευση συμβάλλει σημαντικά στην γενικότερη ωρίμανση του παιδιού, καθώς μέσω της ψυχαγωγίας οδηγεί στην καλλιέργεια και επιμόρφωση του και στην μελλοντική διαμόρφωση της κοινωνικής του εικόνας.
Διδάσκουσα: Δανάη Φραγκουλίδου